منوی دسته بندی

رژیم فستیگ متناوب چیست؟

روزه متناوب یک برنامه غذایی است که بین روزه و غذا خوردن در یک برنامه منظم تغییر می کند. تحقیقات نشان می‌دهد که روزه‌داری متناوب راهی برای کنترل وزن و پیشگیری یا حتی معکوس کردن برخی از انواع بیماری‌ها است.

اما شما چه طور این را انجام میدهید؟ ایمن است؟ روزه متناوب چیست؟

بسیاری از رژیم‌های غذایی بر این تمرکز دارند که چه بخورید، اما روزه‌داری متناوب به زمانی بستگی دارد که شما می‌خورید. با روزه داری متناوب، شما فقط در یک زمان خاص غذا می خورید. تحقیقات نشان می‌دهد روزه گرفتن برای تعداد معینی از ساعت‌ها در روز یا خوردن فقط یک وعده غذایی در چند روز در هفته ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد.

مارک ماتسون، عصب شناس جانز هاپکینز، روزه متناوب را به مدت 25 سال مطالعه کرده است. او می گوید بدن ما طوری تکامل یافته است که می تواند ساعت ها، یا حتی چند روز یا بیشتر بدون غذا بماند. در دوران ماقبل تاریخ، قبل از اینکه انسان ها کشاورزی را بیاموزند، آنها شکارچیان و جمع آوری کنندگانی بودند که برای زنده ماندن – و رشد – برای دوره های طولانی بدون غذا خوردن تکامل یافتند. آنها مجبور بودند:

برای شکار و جمع آوری آجیل و انواع توت ها زمان و انرژی زیادی صرف شد. کارشناسان خاطرنشان می کنند که حتی 50 سال پیش، حفظ وزن سالم در ایالات متحده آسان تر بود. هیچ رایانه ای وجود نداشت و برنامه های تلویزیونی ساعت 11 شب خاموش می شد. مردم به دلیل رفتن به رختخواب غذا خوردن را متوقف کردند. افراد بیشتری در بیرون کار می کردند و بازی می کردند و به طور کلی ورزش بیشتری داشتند. با اینترنت، تلویزیون و سایر سرگرمی‌های 24 ساعته، بسیاری از بزرگسالان و کودکان ساعت‌های بیشتری بیدار می‌مانند تا تلویزیون تماشا کنند، در رسانه‌های اجتماعی حرکت کنند، بازی کنند و چت آنلاین کنند. این می تواند به معنای نشستن و خوردن میان وعده در تمام روز – و بیشتر شب باشد. کالری اضافی و فعالیت کمتر می تواند به معنای خطر بیشتر چاقی، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سایر بیماری ها باشد. مطالعات علمی نشان می دهد که روزه داری متناوب ممکن است به معکوس کردن این روندها کمک کند.

پریسا محمدی
parisasplate وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید