منوی دسته بندی

فواید رژیم فستینگ متناوب

تحقیقات نشان می دهد که دوره های روزه داری متناوب باعث چربی سوزی است. متسون توضیح می دهد:

“وقتی تغییراتی با این سوئیچ متابولیک رخ می دهد، بر بدن و مغز تاثیر می گذارد.”

یکی از مطالعات متسون که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، اطلاعاتی را در مورد طیف وسیعی از مزایای سلامتی مرتبط با این عمل نشان داد.

اینها شامل عمر طولانی تر، بدن لاغرتر و ذهن تیزتر است. او می‌گوید: «در طول روزه‌داری متناوب چیزهای زیادی اتفاق می‌افتد که می‌تواند از اندام‌ها در برابر بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی، اختلالات عصبی مرتبط با سن، حتی بیماری التهابی روده و بسیاری از سرطان‌ها محافظت کند.»

در اینجا برخی از فواید روزه متناوب که تحقیقات تاکنون نشان داده است آورده شده است:

تفکر و حافظه. مطالعات نشان داده است که روزه داری متناوب حافظه فعال را در حیوانات و حافظه کلامی را در انسان بالغ تقویت می کند.

سلامت قلب. روزه داری متناوب باعث بهبود فشار خون و ضربان قلب در حالت استراحت و همچنین سایر اندازه گیری های مربوط به قلب شد.

عملکرد فیزیکی. مردان جوانی که به مدت 16 ساعت ناشتا بودند، کاهش چربی را با حفظ توده عضلانی نشان دادند. موش هایی که در روزهای متناوب تغذیه شدند، استقامت بهتری در دویدن نشان دادند.

دیابت نوع 2 و چاقی. در مطالعات حیوانی، روزه داری متناوب از چاقی جلوگیری کرد. و در شش مطالعه کوتاه، انسانهای بالغ چاق از طریق روزه داری متناوب وزن کم کردند. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است سود ببرند:

اکثر تحقیقات موجود نشان می دهد که روزه متناوب می تواند به افراد کمک کند وزن بدن خود را کاهش دهند و سطح گلوکز ناشتا، انسولین ناشتا و لپتین را کاهش دهند و در عین حال مقاومت به انسولین، کاهش سطح لپتین و افزایش سطح آدیپونکتین را کاهش دهند.

برخی از مطالعات نشان داده اند که برخی از بیمارانی که روزه متناوب را با نظارت پزشکان خود تمرین می کنند، می توانند نیاز خود به انسولین درمانی را برطرف کنند.

سلامت بافت. در حیوانات، روزه داری متناوب باعث کاهش آسیب بافتی در جراحی شد و نتایج را بهبود بخشید.

 
پریسا محمدی
parisasplate وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید